Online meditation LIVE


Online meditation og hypnose


Derfor skal du vælge din oplevelse hos

SB-hypnose


100 % værdi, hvis du gerne vil have:


  • Hurtige positive forandringer
  • Indsigt i dit liv, dine styrker, dine ressourcer og muligheder
  • Værktøjer og teknikker der virker med det samme
  • Undervisning på højt fagligt niveau og i trygge omgivelser
  • Uddannet mindfulness instruktør
  • Uddannet Meditation Practitioner og underviser
  • Inspirerende meditationer og hypnoser
  • Der er plads til dig som du er




  • Der er tid til dine spørgsmål
  • Du får meditationen og oplevelsen live
  • Vi arbejder ud fra principperne: "Keep it simple" og "Less is more"



Online meditation hver uge

Når du har brug for det



 Online meditation i juni


Planlagte online meditationer - datoer nederst på siden



DU ER HER FORDI....


  • Du trænger til en tankemæssig break
  • Du har brug for at tænke på noget andet - bare for en times tid
  • Du er nysgerrig
  • Du ønsker følelsesmæssig ro
  • Vil have noget andet eller noget bedre, end det du har lige nu
  • Du vil have indsigt, healing eller nærvær i dit liv
  • Eller måske ønsker du bare noget helt andet....


HVORFOR ONLINE:


Det er nemt for alle - du kan sidde trygt og godt derhjemme - vi er alle geografisk uafhængige


HVORFOR MEDITATION:


Lige nu er vi alle i en tid, hvor masser af følelser og tanker får frit spil. Ingen ved, hvordan livet ser ud i morgen, i næste uge eller i næste måned, og mange rammes af usikkerheden om fremtiden.


Men en tanke kan blive til mange tanker - en lille tanke kan blive til en STOR tanke, fordi det er sådan vores hjerne er designet. Vi tænker ca.  60.000 tanker om dagen og ca. 80 % af dem er negative, hvilket selvfølgelig påvirker sind og krop. Så hvordan kan vi skabe den positive forandring i vores eget liv lige nu.


De fleste af os er lige nu voldsomt begrænset på grund af Corona situationen, og det er forfærdeligt for os alle, men vi kan selv gøre noget for at ændre på den den tankemæssige og følelsesmæssige tilstand  vi er i, men det kræver en egen-indsats og en vilje til at give slip og have fokus på sine styrker frem for sine begrænsninger. Sindet er jo designet således, at:


  • Jo mere man tænker på sit problem, analyserer og konkluderer, jo mere udvikler det sig, jo flere problemer kan man konkludere sig til under en ”fane”, og jo større bliver begrænsningen.


  • Det bevidste sind vil så gerne skabe et kompliceret billede af problemet, så den kan fortælle hvorfor det er der, og hvorfor du har det som du har det.


Du kan ikke fysisk røre ved følelse, men du kan mærke deres virkning i sind og krop. Alt er bare nemmere og bedre med et positivt mindset, mens stress og negativer tanker gør det modsatte.


I denne tid oplever mange følelsen af stress, hvilket betyder, at dine binyrer producerer mere cortisol, som er et stress hormon. Overeksponering af cortisol kan blandt andet påvirke funktionen af din hjerne og immunforsvaret. En følge af lænere tids stresspåvirkning kan være hovedpine, angst, depression, hjertesygdomme og meget mere.


Selvom du måske ikke kan gøre noget ved årsagen til stress, så kan du minimere dens påvirkning af dit sind og krop. En af de nemmeste veje til at minimere stress er meditation. Teknikker hvor du fokuserer din opmærksomhed indad for feks. at fremkalde en tilstand af fuldstændig ro. Det er videnskabeligt bevist, at meditation er lige så effektivt mod depressioner som medicin, og så er der ingen bivirkninger.


Meditation kan ikke ændre på den fysiske virkelighed, som vi alle står i lige nu, men meditation kan måske skabe en forskel for dig


Hvad er meditation:


Grundlæggende er meditation en disciplin, hvor man forsøger at komme bag tanker, følelser og impulser, og ind i en dybere tilstand af ro.

 

Medtation betyder at have sin opmærksomhed og bevidsthed fokuseret på noget bestemt - dette kan feks. være åndedrættet.

 

Krop og sind hænger sammen og vi kan gennem fokuseret opmærksomhed påvirke såvel vores krop som sind. Når sindet falder til ro, falder kroppen også til ro, og omvendt.

 

Når kroppen er i ro begynder den at afbalancere og reparere sig selv - men når kroppen går ind i denne proces, sættes der også på ny gang i sindet - dette kan betyde at der opstår tanker og følelser som man skal forholde sig til - Meditation er en måde til at få indsigt i sindet, samt lære tanker, følelser og reaktionsmønstre at kende.

 

Meditation kan være rigtig svært, og det kan være en af de hårdeste øvelser du har budt dig selv - du sætter dig op mod dine og sindets indgroede vaner. At meditere kræver fuld opmærksomhed, vedvarenhed og ikke mindst stædighed. Endvidere kræver det åbenhed, venlighed (mod sig selv) og mod at se ind i hjørner af sindet, der måske ikke er så rare.

 

Til gengæld byder meditation på en bunke gaver til dig der vil videre med dit liv igennem nærvær.


Hvad får du ud af at meditere:


  • Meditation er en måde at leve på - en relation til livet og til dig selv. Det er relationen til andre mennesker og begivenheder. Det er en måde at forholde sig ikke-dømmende, accepterende og rummelig til dét der er

 

  • Du får indsigt i sindet, lærer dine tanker, følelser og reaktionsmønstre at kende

 

  • Igennem meditation disciplinerer du sindet til at kunne være koncentreret både dybere og i længere tid.

 

  • Ved meditation opnår du en sensitivering af dine sanser - se, mærke og høre

 

  • du komme i kontakt med nuet, din indre ro og glæde/lykke


Meditation kan give:


  • Fysisk afslapning
  • Frigivelse af stress og angst
  • styrke immunforsvaret
  • Styrkelse af helbreddet generelt
  • Energi og overskud
  • Tankemæssig pause
  • Indsigt
  • Healing
  • Nærvær
  • o.m.a


TYPER AF MEDITATIONER:


Fokuseret opmærksomhed:

Denne form for meditation er ret ligetil, fordi den bruger vores åndedrag til at fokus for opmærksomheden.


Kropsscanning:

Ofte gør vores krop noget,  mens vores sind gør noget andet/er andre steder.. Denne teknik er designet til at synkronisere krop og sind ved at udføre en scanning, fra det yderste af dine tæer til toppen af dit hoved. Forestil dig hvordan du langsomt bevæger dig op igennem din krop, bliver opmærksom på ethvert ubehag, fornemmelser, spændinger eller ømhed, der findes og på samme tid bliver i stand til at løsne og frigive spændinger og ubehag


At bemærke:

Uanset om du fokuserer på din vejrtrækning eller bare sidder i stilheden, så går denne teknik specifikt ud på, at "bemærke". Bemærke hvad der distraherer sindet - det kan være en tanke eller følelse. Vi "bemærker" tanken eller følelsen for så at flytte opmærksomheden, skabe plads,  at give slip på, måske erstatte med noget andet og bedre.


Visualisering:

Visualisering betyder at skabe mentale billeder inde i hovedet. Visualisering bruges ofte i meditationer for enten at skabe en oplevelse eller som fokuspunkt


Ro:

IDer findes mange forskellige teknikker i forhold til at skabe ro. I stedet for at fokusere på vejrtrækningen eller en visualisering vil denne teknik generere indre stilhed. Tanker kan komme ind, men i stedet for at lade dig distrahere og trække dig væk ud af nræværet, glider de simpelthen væk.


Reflektion:

I denne teknik får du mulighed for at stille dig selv et spørgsmål og få svaret fra din underbevidsthed. Her vil du være opmærksom på følelser og kropslig respons som du får - ofte får man også svaret på det stillede spørgsmål


Chakra meditation:

Denne meditationsteknik er rettet mod at holde kroppens chakraer - energicentre - åbne, justerede og flydende. Blokerede eller ubalancerede chakraer kan resultere i ubehagelige fysiske og mentale symptomer. Chakra-meditation kan hjælpe dig til fysisk og mental balance


Kortere hypnotiske øvelser:

Ofte kan man med fordel lægge hypnotiske suggestioner og øvelser ind, som kan bruges til en hel gruppe. Hypnosen vil være guidede og vil være i forhold til at styrke dig på alle områder


SÅDAN FOREGÅR MEDITATIONEN:


  • Der vil være tale om 1-2 meditationer - varighed 1 time
  • Det foregår online via zoom.us
  • Datoer kommer op efterhånden som de planlægges
  • Du betaler med mobilepay/VISA/dankort ved tilmeldingen
  • Du får efterfølgende link til lydfiler tilsendt på mail


MEDITATION PÅ FØLGENDE TIDSPUNKTER ER PLANLAGT:


    PRIS: 310  kr for 5 gange + at du får tilsendt lydfilen efterfølgende


    Tilmelding meditationer - 5 tirsdag aftener i juni kl. 19-20

    Den 2., 9., 16., 23., og 30. juni







    Efter meditationen vil du modtage link til lydfilen på mail


    VIGTIGT: Du vil med det samme modtage en tilmelding som du skal bekræfte - check evt. din spambakke - hvis du ikke bekræfte, går din tilmelding ikke igennem




    GALLERI




    KONTAKT


    Akacietorvet 3, 3520 Farum

    Landerslevvej 1, Lyngerup, 3630 Jægerspris

    Telefon: 41 19 02 10

    Email: info@SB-hypnose.dk

    CVR nummer: 33234201

    Copyright © All Rights Reserved SB-hypnose

    oktober 2019